Bewegingsbanken (gaan we medio maart 2019 mee stoppen)

Ben je snel vermoeid? Heb je geen zin om naar de sportschool te gaan? Heb je reuma, fibromyalgie, artrose of MS? Lijd je aan de ziekte van Parkinson? Heb je een lichamelijke of geestelijke beperking? Kun of mag je jouw gewrichten niet meer belasten en je wilt toch graag bewegen? Ben je herstellende van een operatie of een aandoening, c.q. ziekte?
Wil je jouw conditie weer opbouwen?

Dan hebben wij “de oplossing”.
Met onze bewegingsbanken kun je namelijk in beweging blijven, onder deskundige begeleiding. Omdat per bank de beweging (10 minuten lang) continue wordt herhaald, worden je spieren sterker en strakker. Je doorloopt alle zes banken en bent een uurtje heerlijk aan het sporten. Dit geeft een heerlijk gevoel en je kunt de hele wereld weer aan!

Wat zijn beweginsbanken?

Bewegingsbanken, of Slenderbanken zoals ze ook wel genoemd worden, zijn banken die je helpen fitter, vitaler en energieker te worden.

Hoe werken bewegingsbanken?

Je beweegt ontspannen op 6 verschillende bewegings-(slender)banken. Elke bank duurt 10 minuten en kan op verschillende manieren gebruikt worden voor de verschillende spiergroepen.

Een sessie met 6 bewegingsbanken staat gelijk aan 5 à 6 uur grondoefeningen. Daarbij is deze manier van bewegen comfortabel voor je lichaam. Je valt eerst in centimeters af, daarna eventueel in gewicht. Je huid wordt strakker, je spieren en gewrichten worden soepeler. De bewegingsbanken zijn een ideale ondersteuning bij het afvallen, maar ook voor mensen met gewrichts- of spierproblemen.

Bij alle bewegingsbanken geldt dat er verschillende oefeningen zijn die de intensiteit verhogen of verlagen. Het is dus voor iedereen goed te doen, zowel mensen die met bewegingsbeperkingen kampen als ervaren sporters.

De 6 bewegingsbanken

Been buik en heup trainer

Door de beweging van de tafel – de benen gaan op en neer – worden taille, buik en heupen steviger en slanker. Daarnaast versterkt het buik en rugspieren.

Beentrainer

De cirkelvormige beweging die je met je benen maakt met deze bank staat ongeveer gelijk aan een wandeling van 3 km. Doordat je benen hoger liggen dan je lichaam en door de beweging die je maakt verbetert de bloedsomloop en werkt het vochtafdrijvend in de onderbenen.

Bovenlichaamtrainer (stretch bank)

De massagewerking helpt je om je hele bovenlichaam te trainen. Verbetert de houding, vermindert overtollige centimeters. Versoepelt de schouders en nek, en verstevigt de bovenarmen.

Buiktrainer (sit up bank)

De bank helpt je om sit-ups te doen in 10 minuten worden daardoor je buik-, been- en zitvlakspieren steviger en strakker. Ook worden onderrug spieren en middenrif sterker gemaakt.

Zitvlaktrainer(sandbag bank)

De bank versoepelt de onderrug en maakt tevens de onderrug spieren en de buikspieren steviger. De zachte ritmische heupbewegingen breken cellulitis af op het zitvlak en de dijen, het geeft je een vastere en gladdere huid. Het verstevigt en slankt de buik, de benen en het zitvlak af.

Vitaliteitstrainer (relaxbank)

Verbetert de bloedsomloop door de bloedstroming te verhogen, stimuleert de afvoer van overtollig water en afvalstoffen terwijl het de huidcellen een zachte warme gloed geeft. Geeft je een relaxed gevoel en een extra dosis energie.